loader image

Cum îți poți publica gratuit produsele pe Google Shopping prin Google Merchant Center?

Google Merchant Center este locul unde îți poți organiza toate produsele din magazinul tău online pentru a apărea în căutările Google și Google Shopping. Acest lucru permite persoanelor care caută să-ți vizualizeze produsele la nivel de căutare și, de asemenea, poți integra și promovarea plătită prin Google Ads cu campanii de Performance Max și Shopping Ads.

Mai departe o să vedem cum configurăm contul pentru a fi folosit pentru listarea produselor în mod gratuit!

1. Creearea contului Google Merchant Center

Accesează site-ul Google Merchant Center și înscrie-te gratuit. Pentru acest pas este necesară o adresă de gmail validă. Urmează pașii indicați pe această pagină pentru a completa informații despre business-ul tău. Informațiile necesare despre business solicitate sunt variabile în funcție de profil, dar de obicei sunt nume, adresă (fizică), numărul de telefon și adresa web (website).

Screenshot 2024 06 12 at 16.40.36
Google Merchant Center – Pagina principală

2. Validează website-ul magazinului tău

 Pentru a valida website-ul și lega contul de Merchant Center, Google va cere adăugarea unui cod HTML sau urcarea unui fișier HTML în website; noi recomandăm varianta de fișier HTML deoarece funcționează în 100% din cazuri, pe când cea de cod HTML poate avea latență până se vede datorită diverselor tehnologii de cache care au latență.

Screenshot 2024 06 12 at 16.49.09
Validare domeniu

3. Configurația de bază a magazinului tău

Pe măsură ce avansezi în setarea contului, o să poți să setezi toate elementele de bază, inclusiv livrarea, taxele și la final o să poți să adaugi produsele!

Screenshot 2024 06 12 at 16.49.39
Setări business

Pentru livrare, poți seta inclusiv un cost de bază sau un prag minim pentru gratuitate (ex. 150 lei minim pentru transport gratuit), desigur dacă apar modificări la nivel de business este necesar să reveniți asupra lor!

Screenshot 2024 06 12 at 16.50.08
Setări taxe și livrare

4. Adăugarea și publicarea produselor

Produsele pot fi adăugate manual, unul câte unul, prin fișier excel sau se pot adăuga printr-un feed (flux automat de date) din magazinul online. În WooCommerce există foarte multe variante pentru a face acest lucru, o să las cele mai populare:

  1. via integrarea oficială Google, ghidul poate fi consultată aici.
  2. via integrare dedicată de tip plugin:
  3. via integrare proprie (custom), atâta timp cât respectă standardul agreat de Google, acesta poate fi regăsit aici.
Screenshot 2024 06 12 at 16.58.52
Adăugare produse

5. Revizuire și trimitere

După completarea pașilor rămâne doar să apeși finalizare pentru a trimite toate datele spre revizuire și verificare. Google o să verifice și în dacă este totul în regulă v-a aproba total sau parțial (posibil și deloc) contul și produsele din acesta.

Desigur trebuie să menționăm că anumite produse nu sunt destinate vânzării în ramura Shopping, politicile de listare a produselor în shopping pot fi consultate aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *