10 puncte de verificat pentru a te asigura că magazinul tău online este optimizat SEO pentru AI

Am inclus și o listă de cuvinte argou la finalul acestui articol, pentru a fi mai ușor de înțeles pentru persoanele noi/non-tehnice.

Este destul de ușor să te indexezi pentru motoarele de căutare bazate pe AI, dacă ai un magazin pus la punct dpdv tehnic (SEO Tehnic), atunci cel mai probabil nu este nevoie să faci ceva în plus!

Pentru cei nesiguri, am pregătit un checklist mai tehnic pentru a-ți putea face singur un audit pentru disponibilitate și indexare a motoarelor de căutare bazate pe AI, de tipul: AI Overviews pe Google Search, dar și direct Google Gemini, ChatGPT, Meta AI și nu numai.

1. Schema JSON-LD implementată pentru Produs, Recenzii și pagină întrebări frecvente.

Poți să faci acest lucru foarte simplu prin testarea paginii de produs (product și reviews) din magazinul tău online.
Pentru pagina de întrebări frecvente(FAQPage), este nevoie să ai o pagină cu întrebări frecvente și cu schema-ul făcut corect și validat.

2. Prețuri, livrare și politici afișate clar. Fără recenzii false!

Atenție că AI-ul acționează ca un motor de căutare când vine pe website, vine, indexează, doar că la final evaulează, aici fiind și marea diferență! Încercările de falsificare a datelor pot crea mai multe probleme decât rezultate beneficie.

3. Recenzii reale de la clienți + marcate cu schema Review.

Dacă ai o pagină de recenzii centralizate în magazinul tău online este super, asigură-te tot prin validatorul schema că conform! Suplimentar, ține cont că toate review-urile de pe internet cu magazinul tău online vor fi și ele asociate brand-ului tău, în special cele din Google My Business!

4. HTTPS activ, Core Web Vitals OK, fără linkuri stricate/eronate (404).

Aici este standard și pentru SEO clasic, nimic nou.

5. Conținut structurat: titluri, liste, tabele, rezumate, concluzii, întrebări și răspunsuri

Toți crawlerii AI preferă mereu o structură de date (Schema) vs un blob mare de text, este mult mai ușor de procesat și înțeles, mult mai rapid dpdv. proces, dar și mai economic dpdv resurse.

Reorganizează-ți conținutul atât în paginile de produs cât și pe paginile de prezentare să fie informația ușor accesibilă și organizată.

6. Imagini optimizate cu alt text descriptiv.

Aici este standard și pentru SEO clasic, nimic nou.

7. Cuvinte-cheie conversaționale și long-tail (>10 cuvinte).

AI-ul preferă cuvinte target-ate, long-tail, din acest punct de vedere titlul de la acest articol este mai OK.

8. Autoritate pe temă: ghiduri, comparații, bloguri.

Aici scorul este calculat în funcție de referințe externe, este zona de SEO off-site.

9. Linkuri și mențiuni externe de încredere (Digital PR)

La fel ca punctul 8, dar pe zona de activitate a brand-ului, separată de website, în principal canale de tip social media.

10. Document text pentru indexare rapidă

Acesta nu este un standard oficial, ci în stare de propunere, dar avantajul principal este că implică un efort minim și acționează ca un „sitemap” al site-ului tău, incluzând harta website-ului, titluri ale paginilor, articole, produse, etc., toate într-un singur fișier. Simplu și eficient!

Detaliile despre acest standard le poți consulta aici: https://llmstxt.org/

Toate verificările de schema se pot face pe acest site: https://validator.schema.org, iar pentru punctele invalide/inexistente se pot implementa conform acestei documentații: https://schema.org/docs/documents.html

ATENȚIE!

Mulți furnizori de hosting au început să blocheze crawlerii AI, pe bună dreptate de altfel pentru că se creează foarte mult trafic și consum de resurse nejustificat, DAR în loc să-i blocați complet, vă recomand să le limitați viteza! Cel de la META încarcă și 10 url-uri pe secundă, iar acest lucru este mult chiar și pentru un hosting dedicat, mai ales dacă este în plină campanie; noi recomandăm pentru aceste cazuri o limită de 1 url / secundă.

Argou:

  • SEO Tehnic – se referă la optimizarea aspectelor non-conținut ale unui site web pentru a-i îmbunătăți indexarea și performanța în motoarele de căutare, cum ar fi viteza de încărcare, structura și compatibilitatea cu dispozitivele mobile
  • SEO Off-site – sau off-page – este ansamblul de acțiuni realizate în afara propriului website pentru a-i îmbunătăți autoritatea, relevanța și reputația în motoarele de căutare. Aceste activități includ obținerea de backlink-uri de calitate de la alte site-uri, promovarea pe rețelele de socializare, înregistrarea în directoare online și gestionarea recenziilor online.
  • Schema – un vocabular de date structurate, adăugat la codul HTML al unei pagini, pentru a ajuta motoarele de căutare (prin crawlers) să înțeleagă mai bine conținutul acesteia.
  • Crawlers – Un crawler, cunoscut și sub numele de spider, web spider sau bot, este un program software automatizat care scanează sistematic internetul pentru a descoperi și a indexa conținutul paginilor web.
  • JSON-LD – este un format de cod, bazat pe JSON, care permite adăugarea de date structurate pe paginile web pentru a fi ușor de citit de către motoarele de căutare și alte aplicații
  • HTTPS – este o extensie a protocolului web HTTP care folosește criptarea pentru a asigura o comunicare sigură între browserul dvs. și serverul web.
  • Core Web Vitals – sunt un set de metrici standardizate de către Google care evaluează experiența utilizatorului pe un site, concentrându-se pe performanța de încărcare, interactivitate și stabilitate vizuală

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *